הגעתי לשם וחילקו אותנו לקבוצות, ואז נכנסנו לבניין והיו שם כמה חיילות וחיילים שנתנו לנו זמן חופשי לשמוע על המסלולים ולשאול שאלות.
אח"כ היה לנו מבחן של ידע כללי כזה, שאלו שאלות על יוסף טרומפלדור למשל או מי היה הנשיא הראשון של מדינת ישראל, מה פרוש בריש גלי וכו'.. לא יותר מידי מסובך..
הייתה הרצאה מפורטת יותר על כל מסלול בתוך היחידה וזמן לשאלות.
שהתחלקנו לקבוצות היה סבב הכירות קצר כל אחת סיפרה על עצמה והראתה פריט כלשהו שחשוב לה (מתוך התיק או משהו עלייך – צמיד למשל).
אח"כ היה משחקי תפקידים – כל אחת מקבלת תפקיד וביחד צריך להתמודד עם סיטואציה למשל – את מורה חיילת ואת וצוות בית הספר שאת נמצאת בו צריכים להתמודד עם דילמה של ילד שבכיתתו יש מקרי גניבה. כל דעה של כל אחד מהתפקידים מנוגדת וצריך להתמודד איתן ביחד ולהגיע להחלטה
.
עוד פעולה שהיינו צריכות לעשות היא שכל אחת הייתה צריכה לדרג 5 תכונות שלדעתה הכי חשובות שיהיו למורה חיילת מהכי חשובה להכי פחות חשובה ואח"כ התחלקנו בתוך הקבוצה ל2 קבוצות קטנות וכל קבוצה הייתה צריכה להחליט ביחד על 5 תכונות שלדעתן צריכה להיות במורה חיילת – מהכי חשובה להכי פחות חשובה- להחליט ביחד.
לאחר מכן היתה רשימה של נושאים וכל אחת הייתה צריכה לבחור נושא והיה כמה דקות להכין הרצאה על אותו נושא הרצאה של 3 דקות הנושאים שהיו – המתות חסד, ניסויים בבעלי חיים, אלכהול ונזקיו, סטריאוטיפים ודעות קדומות וכו'.
כל אחת קיבלה שאלון אישי שהיא צריכה למלא – בעיקר פרטיים אישים וגם שאלות על עצמך בכלליות.
באמצע הייתה הפסקה וחילקו סנדוויצ’ים. (גם בבוקר היה קרואסונים ושוקו ומיצים).
ואז קראו לאחת אחת לראיון אישי שבו הן שואלות אותך על מה שכתבת בשאלון וגם על איך היה לך היום ואיפה לדעתך היית טובה יותר ואיפה טובה פחות ודירוג של התפקידים – מה ההעדפות שלך וכו'.
המסלולים שהם מציגים שם
קליטת עלייה, מסלול חימ"ש – חינוך משלים , מדריכה במועדוניות, מדריכה פנימיות, מדריכת שמע ומסלול ירוקים.
כדי לקבל מסלול ירוקים, צריך לסמן את זה מסלול ראשון או שני כדי לקבל זימון נוסף למיון למסלול זה. (הדרכת טיולים בחברה להגנת הטבע או ברשות הטבע והגנים או בנאות קדומים).