|
|
סקר
|
|
|
|
עוד השנה: רכב בלתי מאויש יסייר סביב הגדר ברצועה |
|
בעתיד ישולבו פיתוחים דומים ביחידות אחרות
|
גילי כהן, יום שלישי 19 אוגוסט 2008
|
|
|
הכלי המפטרל יעסוק במשימות בט"ש לאורך הגבול ויספק צילומי וידאו לעמדה מאוישת ומרוחקת יותר. את המערכת יפעילו בני"שים של חיל ההנדסה הקרבית
כלי רכב בלתי מאויש, המיועד לביצוע משימות סיור ובט"ש בגזרת רצועת עזה, יוכנס לשימוש מבצעי עד סוף השנה הנוכחית. הרכב ייסע הלוך ושוב לאורך ציר מוגדר, ויספק מידע מודיעיני באמצעות צילומי וידאו לעמדה מרוחקת יותר, ללא צורך באיושו בידי חיילים. המערכת החדשה תופעל על-ידי בני ישיבות הסדר שהתגייסו למחלקה ייעודית שנפתחה בעבורם בחיל ההנדסה הקרבית, ואלו נמצאים כעת בעיצומה של ההכשרה לתפקיד.
את המערכת, "שותף נאמן", מייצרת החברה הישראלית "ג'י-ניוס", במסגרת פרויקט משותף של מינהלת פיתוח אמצעי הלחימה והתשתיות (מפא"ת) במשרד הביטחון, החטיבה הטכנולוגית ומחלקת האמל"ח של זרוע היבשה. במשרד הביטחון ציינו השבוע כי שילוב תוצרי הפרויקט במשימת אחזקת גדר המערכת ברצועת עזה, מהווה שלב ראשון בלבד בהטמעת האמצעים החדשים בצה"ל, ובעתיד ישולבו פיתוחים דומים ביחידות אחרות.
לדברי רע"ן רובוטיקה וקונספציות מתקדמות במפא"ת, סא"ל אמיר גבע, לאמצעי החדש עשויה להיות השפעה מרחיקת לכת על כוחות הצבא.
מימוש התוכנית המשותפת מתאפשר כעת הודות להתפתחות שחלה בשנתיים האחרונות בתחומי הניווט, הבקרה וההתמודדות עם מכשולים. האמצעים הבלתי מאוישים החדשים מקנים לצה"ל גמישות מבצעית, תוך צמצום הסכנה לחיי חיילים. כלים אלו עשויים להביא, במרוצת השנים, למיצוי מיטבי ויעיל יותר של המשאב האנושי. כחלק מההכרה בחשיבות הנושא, הוקם במפא"ת גוף ייעודי המקדיש את פועלו לפיתוחי רובוטיקה בלבד.
במשרד הביטחון, בזרוע היבשה ובתעשיות הביטחוניות מקצים כיום משאבים רבים לתחום. בצה"ל כבר החל שימוש בכלים הנשלטים מרחוק, דוגמת דחפורי די-9 לא מאוישים. כוחות הצבא גם משלבים בין מערכים חצי-אוטונומיים לכלים עצמאיים לחלוטין, שיכולים לקבל משימה, לתכנן מסלול נסיעה ואף לירות - וזאת ללא כל צורך בבני-אדם. כלי רכב בלתי מאויש, המיועד לביצוע משימות סיור ובט"ש בגזרת רצועת עזה, יוכנס לשימוש מבצעי עד סוף השנה הנוכחית. הרכב ייסע הלוך ושוב לאורך ציר מוגדר, ויספק מידע מודיעיני באמצעות צילומי וידאו לעמדה מרוחקת יותר, ללא צורך באיושו בידי חיילים. המערכת החדשה תופעל על-ידי בני ישיבות הסדר שהתגייסו למחלקה ייעודית שנפתחה בעבורם בחיל ההנדסה הקרבית, ואלו נמצאים כעת בעיצומה של ההכשרה לתפקיד. את המערכת, "שותף נאמן", מייצרת החברה הישראלית "ג'י-ניוס", במסגרת פרויקט משותף של מינהלת פיתוח אמצעי הלחימה והתשתיות (מפא"ת) במשרד הביטחון, החטיבה הטכנולוגית ומחלקת האמל"ח של זרוע היבשה. במשרד הביטחון ציינו השבוע כי שילוב תוצרי הפרויקט במשימת אחזקת גדר המערכת ברצועת עזה, מהווה שלב ראשון בלבד בהטמעת האמצעים החדשים בצה"ל, ובעתיד ישולבו פיתוחים דומים ביחידות אחרות. לדברי רע"ן רובוטיקה וקונספציות מתקדמות במפא"ת, סא"ל אמיר גבע, לאמצעי החדש עשויה להיות השפעה מרחיקת לכת על כוחות הצבא. מימוש התוכנית המשותפת מתאפשר כעת הודות להתפתחות שחלה בשנתיים האחרונות בתחומי הניווט, הבקרה וההתמודדות עם מכשולים. האמצעים הבלתי מאוישים החדשים מקנים לצה"ל גמישות מבצעית, תוך צמצום הסכנה לחיי חיילים. כלים אלו עשויים להביא, במרוצת השנים, למיצוי מיטבי ויעיל יותר של המשאב האנושי. כחלק מההכרה בחשיבות הנושא, הוקם במפא"ת גוף ייעודי המקדיש את פועלו לפיתוחי רובוטיקה בלבד. במשרד הביטחון, בזרוע היבשה ובתעשיות הביטחוניות מקצים כיום משאבים רבים לתחום. בצה"ל כבר החל שימוש בכלים הנשלטים מרחוק, דוגמת דחפורי די-9 לא מאוישים. כוחות הצבא גם משלבים בין מערכים חצי-אוטונומיים לכלים עצמאיים לחלוטין, שיכולים לקבל משימה, לתכנן מסלול נסיעה ואף לירות - וזאת ללא כל צורך בבני-אדם.
|
|
|
|
כתבות נוספות |
|
|
|
|
|
|
|
שבוז הוא פורטל המיועד ל מתגייסים,
חיילים וחיילים
משוחררים. שבוז כולל מידע מעודכן ורלוונטי על
צו ראשון. תפקידים, קורסים,
מיונים, תאריכי גיוס,
רשימת ציוד,
טירונות, חיל השריון, חיל רגלים (חי"ר), חיל תותחנים, חיל הנדסה (הנדסה קרבית), חיל הים, חיל הרפואה, חיל האוויר, חיל החימוש, חיל שלישות, חיל החינוך, חיל המודיעין, מג"ב, גולני, אגוז, שלדג, סיירת מטכ"ל, 669, דובדבן, עוקץ, חובלים, קצין העיר, בית החייל, משכורת צבאית, חר"פ,
גימלים,
קצונה, הנחות לחיילים,
עבודה מועדפת, פיקדון אישי, מענק שחרור,
פסיכומטרי, בגרויות, כנס משתחררים ועוד.
|
|