ארכיון: חגי הירשפלד
|
הוראה חדשה: חייל שנעדר מהמיטה יום שלם בגלל אימון, יורשה לישון שעה נוספת בלילה הבא. גם מי שצפוי להשתתף בפעילות מאומצת יזכה לתוספת שעות שינה. הפקודה מבהירה כי שינה כהגדרתה אינה זו הניטלת בעת נסיעה. נוהלי שינה ברורים נקבעו גם לטובת נהגים הלוקחים חלק באימונים
חיילים שלא ישנו במשך 24 שעות ומעלה במסגרת אימון - יהיו מעתה זכאים לקבל שבע שעות שינה לפחות בלילה הבא. הוראה חדשה של זרוע היבשה מסדירה את נושא שעות השינה התקניות בעת ביצוע אימונים ותרגילים. "זו הפעם הראשונה בה מוגדר כיצד יש להתנהל במקרה שהחייל לא ישן במשך יותר מיממה", הדגיש השבוע גורם המעורה בנושא.
במסגרת ההנחיה המעודכנת, חויבו המפקדים להקצות שבע שעות שינה גם לחיילים שלא השלימו את מכסת שעות השינה המומלצת עקב נסיבות לא צפויות, או שעתידים ליטול חלק במאמצים גופניים מיוחדים, דוגמת ריצה ארוכה. "ההכשרה שלנו כוללת תרגילים רבים מאוד ולא פעם קורה שאנחנו עייפים במהלך האימונים", העיד רב"ט א', הנמצא בעיצומו של מסלול הכשרה בחטיבת הנח"ל. "אני שמח שבצבא הבינו עד כמה זה חשוב לנו והקציבו פרק זמן ראוי לשינה".
על-פי המדיניות החדשה, לפני קיום מיונים וגיבושים שונים, מחויבים חיילים ומועמדים לגיוס כאחד, לישון שבע שעות בלילה שקודם לפעילות. במידה שהגיבוש מתוכנן להימשך יותר מיממה, יקבלו המתמיינים שש שעות שינה.
במקביל, מגדירה ההוראה כי שינה סדורה באימון היא כזו המתרחשת בחניון ובמצב שכיבה. שינה רצופה מתוארת היא כזו הנטולה מהפרעות ומתנאים חיצוניים העשויים להפריע לחייל הישן, ולכן אין לחשב שינה בתור הירדמות בטיולית, בנסיעה או בכלי רק"ם תוך כדי תנועה, הגם שאלו מתקיימים במצב שכיבה.
בהוראה אף מפורטים נהלים מיוחדים לרווחת נהגים המשתתפים באימון. ההנחיה קובעת כי חיילים אלו זכאים ל-30 דקות מנוחה לאחר ארבע שעות נהיגה רצופות. במידה שינהגו במשך ארבע שעות נוספות, יוקצו להם שעתיים לטובת מנוחה בלבד, ולאחר ארבע שעות נהיגה נוספות או אפילו חלק מהן, יורשו הנהגים לישון במשך שבע שעות. בזרוע היבשה הבהירו כי אין להטיל על הנהגים מטלות נוספות פרט לנהיגה, על מנת שיוכלו לנצל זמן זה למנוחה.