התקן גובש עקב מעבר טייסות התובלה לבסיס נבטים הדרומי. עד כה, תוחזקו המטוסים הכבדים על-ידי טכנאים אזרחיים מהתעשייה האווירית. עשרות שוחרים יוכשרו לתפקיד עם גיוסם
תפקיד חדש עתיד להיפתח בקרוב בחיל האוויר - טכנאי תובלה כבדה. הצורך בתפקיד החדש עלה בשל מעבר טייסות התובלה של החיל מבסיס לוד לבסיס נבטים הדרומי, כחלק מהתוכנית "צה"ל דרומה".
כיום, כלל מערך התובלה והקישור בחיל, הכולל את מטוסי ההרקולס, הבואינג 707, החופית והנחשון, מתוחזק על-ידי טכנאים אזרחיים מהתעשייה האווירית. זאת, בניגוד ליתר כלי הטיס בחיל, שעל אחזקתם השוטפת אמונים חיילים מהמערך הטכני. "מעבר הטייסות ממיקומן שבמרכז הארץ דרומה, יקשה על הטכנאים בתעשייה האווירית לתחזק את המטוסים, ולכן נדרשנו לחשוב על פיתרון אחזקתי בתוך החיל", ציינו השבוע בלהק הציוד של חיל האוויר.
באחרונה אותרו על-ידי זרוע האוויר עשרות מועמדים לשירות ביטחון (מלש"בים) מבית-הספר למקצועות הטכניים של החיל בבאר שבע. השוחרים צפויים עם גיוסם, ליטול חלק בקורס ראשון מסוגו, שיתקיים בבית-הספר למקצועות התעופה (ביסמ"ת) בבסיס עובדה, ויכשיר אותם למקצוע טכנאי תובלה כבדה. "המלש"בים הפגינו מוטיבציה להשתלב במערך החדש, ואנו מתכוונים לגייס חיילים נוספים לתפקיד במחזורים הבאים", ציין רע"ן תכנון כוח האדם בחיל, סא"ל יואב בר סלע.
התפקיד אינו החידוש היחיד שנקבע בשל העברת טייסות התובלה דרומה. השינוי הוביל בתחילת השנה להקמת נמל תעופה בקנה מידה בין-לאומי בבסיס נבטים. שדה התעופה החדש צפוי להיות המתקן הצבאי היחיד שיפקח על טיסותיהם של מטוסי תובלה כבדים, הנוחתים כיום בנמל התעופה בן-גוריון. "מיזוגן של כלל טייסות התובלה בבסיס נבטים חייב אותנו להיערך לכך גם מבחינה תשתיתית, ולכן מיהרנו להקים נמל תעופה לא פחות מתקדם מ'בן-גוריון'", סיפרו בלהק הציוד.