ארכיון: חגי הירשפלד
|
בחיל מובילים פרויקט שיווק ייחודי לקורס הקצינים תחת הסיסמה: "קצונה בחיל הים - השורה הראשונה בקורות החיים שלך". יוזמות נוספות לעידוד הביקוש: משלוח סרטי די-וי-די למועמדים והטבות שכר לקצינים
עלייה משמעותית בביקוש לקורס קציני חוף בחיל הים: חמישה מועמדים נאבקים כעת על כל מקום פנוי בקורס היוקרתי. מדובר בנתונים הגבוהים ביותר שנרשמו בזרוע הימית מאז תום מלחמת לבנון השנייה - אז ירד באופן דרסטי מספר החיילים מכלל צה"ל שביקשו לצאת לקורס הקצינים.
בחיל הים ממשיכים בימים אלה לפעול על מנת למשוך לקורס את המועמדים הטובים ביותר. במספן כוח האדם החלו בניתוח יסודי של מרכיבי תהליך היציאה לקצונה, במטרה לבדוק, בין היתר, מה מעודד את החיילים לצאת לקורס. כחלק מהתהליך, בו השתתפו גם אנשי מקצוע מתחום השיווק והפרסום, רואיינו חיילים המעוניינים לצאת לקצונה, חיילים שוויתרו על האפשרות להפוך לקצינים וצוערים לשעבר שנפלו במהלך קורס קציני חוף. בעקבות הראיונות האלו, גובשה בענף הקצינים של החיל הסיסמה "קצונה בחיל הים - השורה הראשונה בקורות החיים שלך", שתלווה את המיזם השיווקי החדש.
במקביל, הופק בחיל תקליטור די-וי-די מיוחד שיופץ בין המועמדים ובני משפחותיהם ובו סרטים שיספקו להם הצצה לעולם הקצונה. הסרטים, בהם מופיעים קצינים בדרגות סג"ם וסגן, יישלחו בחודשים הקרובים בדואר לכלל המועמדים לקצונת החוף בחיל הים, בהם לוחמי סטי"לים ודבורים. את היוזמה החדשנית מוביל החיל כחלק מתהליך של מיצוי פוטנציאל היציאה לקצונה.
בזרוע מנסים למשוך את המועמדים לקצונה גם דרך הכיס: לוחמים שישלימו קורס קציני חוף יזכו מעתה לתנאי שכר דומים לאלו של קצינים לוחמים, חרף היותם מוגדרים כתומכי לחימה. ההטבה החדשה אושרה בחודשים האחרונים בחיל הים, במטרה להעלות את הביקוש ליציאה לקורס הקצינים.
"להיות קצין זה עדיין מותג", קבע רע"ן קצינים בחיל הים, סא"ל טל משיח. "חיילים עדיין מאמינים שזה מעניין ומאתגר לצאת לקצונה, מתוך מחשבה שהקורס נותן להם מימד משמעותי להמשך חייהם. כיום הגענו למצב בו אנחנו לא מתפשרים על איכות הקצינים, וקיימת מגמה בה יותר ויותר חיילים מבקשים לצאת לקצונה".